عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنهاترین تنهاها و آدرس loverose.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1106
:: کل نظرات : 37

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 157
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 391
:: بازدید ماه : 5780
:: بازدید سال : 13308
:: بازدید کلی : 171529

RSS

Powered By
loxblog.Com

روح . چن . جن . ارواح . شیطان . خدا . ترسناک

پنج شنبه 6 فروردين 1394 ساعت 12:18 | بازدید : 325 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )
شهر پمپی، شهری در ایتالیای اِمروزی یا روم باستان در روز ۱۹ اوت سال ۷۹ میلادی در پی فعالیت آتشفشانی کوه وزوو که ۲۸ ساعت ادامه داشت به زیر ۶ متر کوهی از مواد مذاب و خاکستر آتشفشانی رفت.

 

 

درباره این شهر و اتفاقات آن دیدگاههای زیادی وجود دارد ، بعضی کارشناسان و مورخان معتقدند که این شهر به خاطر عذاب الهی نابود شده ، برخی دیگر اعتقاد دارند این حادثه نتیجه فعالیت های معمولی آتش فشان بوده . که هر کدام برای نظریه شان دلیل می آورند .

 

خارج از بحث این 2 دیدگاه نکاتی در مورد این حادثه وجود داره که مورد توافق هر دو گروه می باشد ، در ادامه به چند مورد اشاره می کنم :

-  سرعت و زمان حادثه

حادثه آنقدر ناگهانی و سریع روی داده که همه چیز در شهر به همان حالت که در اثنای زندگی روزمره بوده دست نخورده مانده و امروزه دقیقا به همان گونه که دو هزار سال پیش بودند باقی است. گویی زمان منجمد شده است.بعضی ها در حالت خواب و غذا خوردن بعضی ها هم حتی در حین انجام عمل جنسی !! زیر خاکسترهای سوزان مانده و تبدیل به مجسمه شده اند ، گویی همه چیز آنی و در چند ثانیه کوتاه رخ داده و اهالی این شهر غافلگیر شده اند و فرصت فرار برای ساکنین این شهر نبوده .

در اینجا با 2 حالت مواجه می شویم :

1- کوههای آتش فشانی اغلب قبل از فوران مواد مذاب ، صداهای انفجار متوالی و دود غلیظ از خود بروز می دهند و باعث زمین لرزهای شدید و خفیف ( بستگی به قدرت انفجار آتش فشان ) می شوند ولی گویی در حادثه پمپی این اتفاق نیافتاده تا ساکنین این شهر قبل از فوران آتشفشان ، از وقوع حادثه با خبر شده و به مناطق امن فرار کنند.

2- اگر هم علائم قبل از فوران رخ داده مردم به آن اعتنایی نکرده و به کارهای روزمره خود پرداخته اند ، یعنی در این شهر صدای انفجار و دود آتشفشان عادی شده بود و مردم با آن انس گرفته بودند.

به نظر من حالت اول محتمل تر است ، چون هر چه قدر هم مردم به این صداها عادت کرده بودند و به آن اعتنایی نکرده باشند ( که بعید است ، چون همچین فورانی که کل شهر رو نابود کرده بالطبع صدای انفجار و زمین لرزهای شدید و وحشتناکی داشته) ، تغییرات دمایی و جوی ( گرم شدن تدریجی هوای شهر و بوی دود و سوختگی ) عواملی هستن که نمی شود فرض کرد مردم شهر پمپی به آن بی اعتنا بوده وحتی سعی نکردند فرار کنند !!

- فرهنگ و مذهب مردم پمپی

اسناد تاریخی نشان می دهد که این شهر مرکز هرزگی و فساد به آنچنان فحشایی محشور بود که حتی فاحشه خانه ها هم چنین شهرتی نداشته اند. مردان به شکل کاملا عریان بر در فاحشه خانه ها می ایستادند. بر اساس سنتی که ریشه اش اعتقادات میتراپرستی ( خورشید پرستی) بوده است اندام انسان و مقاربتهای جنسی نبایستی پوشیده باشند بلکه باید کاملا آشکارا به نمایش درآیند. این شهر به شهر فاحشگان هم معروف است !

زوجهای بسیاری پیدا شدند که در حین انجام عمل مقاربت تبدیل به سنگ شده اند. از همه جالبتر آن است که این زوجها هر دو از یک جنس و یا زوجهایی از دختران و پسران کم سن وسال بوده اند. صورت برخی از اجساد انسانهای سنگ شده که از داخل زمین کشف شده اند همچنان سالم و صحیح باقی مانده است صورت آنها حالت گیج و منگ دارد.

در قرآن کریم به چند مورد نابودی آنی اقوام و ملت های گذشته اشاره شده :

 به عنوان مثال در سوره (یس) چنین توصیفی است : همه سکنه شهر به یک لحظه هلاک شدند. این وضعیت در آیه 29این سوره چنین می آید : « (بلكه) فقط يك صيحه آسمانى بود، ناگهان همگى خاموش شدند!» ؛ آیه 31 سوره قمر وقتی تخریب و نابودی قوم ثمود را بازگو می کند مجدادا به نابودی آنی اشاره می کند «ما فقط يك صيحه [صاعقه عظيم‏] بر آنها فرستاديم و بدنبال آن همگى بصورت گياه خشكى درآمدند»

در سال ۱۹۹۱نیمی از این شهر از زیر خاکستر بیرون کشیده شد ولی هنوز هم دو پنجم این شهر سوخته در زیر زمین است. هر ساله جمعیت زیادی از موزه طبیعی پمپی دیدن می کنند و این شهر به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل شده است.

پیش از این تصور می‌شد مردم این شهر به خاطر گازهای سمی حاصل از آتش فشان کشته شده‌اند اما پژوهشهای دیگر نشان داد آنها به خاطر حرارت بالا جان باخته‌اند.برخی دیگر نیز بر پایه نامه‌هایی که ۲۵ سال پس از این ماجرا نوشته شده به این نتیجه رسیدند که مردم به خاطر استشمام خاکسترهای آتش فشان خفه شده‌اند.این شهر پس از آتش فشان زیر ۴ تا ۶ متر خاک و خاکستر به مدت ۱۵۰۰ سال مدفون بود .

نظر شما در این مورد چیست ؟ کدام دیدگاه را نسبت به این حادثه دارید ؟ آیا این حادثه نتیجه ی قهر طبیعت بوده یا نتیجه ی عذاب الهی ؟

 

ساکنین خفته حتی مجال بلندشدن هم پیدا نکردند.

-------------------------------------------------------------------------------


------------------------------------------------------------------------------------
یکی زودتر از بقیه متوجه حادثه شده و تا خواسته بلند شه جانش درآمده
--------------------------------------------------------------------------

 


 
 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: