عضو شوید



:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تنهاترین تنهاها و آدرس loverose.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 1106
:: کل نظرات : 37

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 133
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 367
:: بازدید ماه : 5756
:: بازدید سال : 13284
:: بازدید کلی : 171505

RSS

Powered By
loxblog.Com

روح . چن . جن . ارواح . شیطان . خدا . ترسناک

شنبه 23 فروردين 1393 ساعت 15:9 | بازدید : 517 | نوشته ‌شده به دست دکتر مولایی | ( نظرات )

از یارانه انصراف دهید که در ریاست‌جمهوری سونا و جکوزی بسازند!

سرویس اقتصادی بی باک؛ مهدی صاحبی: این روزها هرآنچه که رسانه ملی بر شیپور انصراف از یارانه‌ها می‌دمد و عده ‌ای از حامیان دولت کمپین انصراف از دریافت یارانه تشکیل می دهند تا دولت محبوبشان زودتر از موعد مقرر به زمین نخورد، جمع زیادی از جوانان و منتقدان دولت یازدهم نیز با تعبیر یوم الله 20 فروردین پیرامون روز دفاع از حقوق محرومان و مستضعفان و ملت شریف ایران با حضور در راهپیمایی مجازی ثبت نام برای اخذ یارانه سخن به میان می آورند.

به گزارش بی باک، در این ایام هر آنچه دولتی‌ها از ابزار تشویق و تهدید برای انصراف مردم از اخذ یارانه می گویند، عده ای هم تا می توانند در شبکه های اجتماعی و از طریق نرم افزارهای ارتباطی مشوق مردم برای ثبت نام برای اخذ یارانه می شوند.

مشوقان یارانه معتقدند که دولت یازدهم هیچ توانی برای اداره کشور و رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعارهای انتخاباتی‌اش ندارد و تنها سعی دارد با لبخندهای مکرر و کرنش در مقابل غرب و بستن دهان منتقدان و رسانه‌های داخلی و پلمپ تاسیسات هسته ای و بابهای علم و پیشرفت کشور و اخراج دانشمندان و نخبگان و عزل و نصبهای سیاسی و اتوبوسی و در یک کلام بازگشت به دوران شوم عقب‌ماندگی قبل از انقلاب، از فشارهای خارجی و داخلی بکاهد و حالا که چند ریالی هم به برکت دولت خدمتگزار قبلی نصیب مردم می شد را قرار است بگیرد تا هزینه‌های سفر کیش و احداث استخر و سونای 7 میلیاردی در ریاست جمهوری و دهها خدمت و بریز و بپاش بر سر سفره خودی‌هایشان تامین گردد!

در هیمن راستا عده‌ای با طراحی پوستر و تصاویری در فضای مجازی آورده‌اند: اختصاص هفت میلیارد برای احداث سونا، جکوزی و استخر در ساختمان ریاست جمهوری! روحانی مچکریم! اون وقت میگه یارانه نگیرید، نگیریم که بدیم به تو تا سونا و جکوزی بزنی!"

برخی هم نوشتند: یارانه را تا تهش می گیریم که پول کم بیارید و نتونید برید کیش و شمال و این طرف و اونطرف تا دل زن و بچه ما بسوزه!

از این دست پیامها و اخبار و بعضا تحلیلها و نقدها هر آنچه دلتان بخواهد در این روزها تولید و منتشر شد. جدای از اینکه متن کدام خبر و مطلب مخالفان انصراف از یارانه صحیح می باشد و کدام کذب و از روئی اغراض سیاسی است، بدلیل عدم اطلاع دقیق از اصل برخی از این نوع اخبارها، هیچ قضاوتی نمی کنیم اما با این حال، فرض را به صحت و درستی تمامی اخبار و پیامهای از این دست می گذاریم و نکاتی را در این میان که حائز اهمیت است، در ادامه گوشزد می کنیم.


1- قطعا دولت یازدهم در قبال دولتهای نهم و دهم کاستی‌هایی داشته که برخی از آنها هم اکنون مشخص شده است و برخی نیز در صورت ادامه همین راه در آینده شفاف‌تر خواهد شد.

2- بی شک سیاست لبخند به دشمنان نظام و اخم به دلسوزان و جوانان انقلابی و فشار بر رسانه‌های داخلی محکوم و منفور است کما اینکه این سیاست در همه ادوار از دوران خفقان آقای هاشمی تا به امروز همواره محکوم بوده و برای متولیانش نتیجه عکس داشته و خواهد داشت که امیدواریم دولت یازدهم از گذشته عبرت بگیرد و راه شکست خورده سازندگی و اصلاحات را طی نکند.

3- برخی سفرها، رفتارها و منشهای دولت جدید بر خلاف روحیه ساده‌زیستی، انقلابی‌گری، مردمی بودن و عکس شعارهای انتخاباتی آن می باشد که دولتمردان باید در برنامه‌های خود دقت لازم را داشته باشند.

4- بسیاری از عزل و نصبهای غیرمدبرانه و اخراج دانشمندان هسته‌ای چنانچه امام جمعه موقت تهران حضرت آیت الله جنتی هم فرمودند؛ به هیچ وجه به صلاح کشور و مردم نیست که دولت محترم باید اقداماتی عملی در این راستا انجام دهد.

5- دشمنان نظام برنامه هسته‌ای را تنها بهانه ای برای فشار بر این ملت و انقلاب مطرح کرده بودند و قطعا بعد از توافقات هسته ای و توقف پیشرفتها در این زمینه، همانگونه که مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای فرمودند؛ موضوعاتی چون حقوق بشر و ... بهانه خواهد شد. بنابراین نباید به این مذاکرات خوشبین بود و تنها راه نجات کشور اقتصاد مقاومتی و اجرای دقیق فرامین ولی امر مسلمین می باشد.

6- واریز یارانه به حساب محرومان جامعه، به اصطلاح چندین سال نوری عزت و احترامش از نحوه اعطای ذلیلانه و تحقیرآمیز سبد کالای دولت یازدهم بیشتر می باشد و نباید آنرا گداپروی و غیرعزتمندانه تلقی کرد.

7- یارانه بگیران نه نیازمند و ذلیل و بی‌عزت و مسائلی از قبیل می باشند و نه برخی تعابیری که بعضا از سوی دولتمردان یازدهم عنوان می شود بلکه یارانه بگیران واقعی کسانی هستند که سالهای سال بخاطر بی تدبیری برخی مدیران و مسئولان در دوران سازندگی و اصلاحات، حقوقشان پایمال شده است و دولت قبلی بنایش بر این بود تا قدری از حقوق پایمال شده محرومان و ملت را به آنان برگرداند تا بتوانند بخشی از مشکلات زندگی‌شان را با مدیریت و تدبیر خود حل کنند.


8- با همه این اوصاف اگرچه انصراف از یارانه، یکی از راههای نجات و دوام دولت فعلی می باشد و عدم انصراف از یارانه می تواند بهترین راه اثبات ضعفهای دولت جدید در قبال دولتهای نهم و دهم باشد و پاسخی عملی به سیاه‌نمایی‌های زشت و زننده برخی مقامات دولتی در قبال خدمتگزاران قبلی تلقی شود اما با همه این اوصاف همگان باید در این زمینه دولت یازدهم را یاری کنند. زیرا موفقیت این دولت، موفقیت کشور و مردم است و ما نباید اشتباهاتی که برخی برای رسیدن به قدرت انجام می‌دهند را مرتکب شویم. بدیه است که بخشی از جامعه صلاحیت دریافت یارانه را ندارند و باید با انصراف از دریافت یارانه به هم نوعان خود و قشر آسیب‌دیده و محروم شده جامعه خدمت کنند. اینکه همه را برای دریافت یارانه تشویق کنیم نه تنها خلاف حکمت و مصلحت است بلکه خلاف موازین اخلاقی و شرعی می باشد و بنابرتوصیه بزرگان دینی و انقلابی، سفارشمان به دوستان انقلابی‌مان این است که علی رغم همه بداخلاقی‌های صورت گرفته از سوی برخی دولتمردان یازدهم، مصالح کشور و نظام و مردم را بر همه این مسائل زودگذر ترجیح دهند و مشی حکیمانه و مدبرانه با قدمت خود را جایگزین این رویکرد احساسی و بعضا ناشی از غضب و خشم نمایند و  البته همه خوب می دانند که دولت فعلی برای رسیدن به تحقق شعارهای انتخاباتی خود را زیادی در پیش دارد که نه توافقات هسته‌ای در این عرصه برایش درمان خواهد بود و نه تنها انصراف مردم از اخذ یارانه، بلکه تنها را موفقیت دولت و پیشرفت کشور در عمل به فرامین ریز و درشت مقام معظم رهبری می‌باشد.

 




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: